Prosinac u glavnom gradu svih Hrvata nije nužno obilježen samim Adventom već i nizom drugih raznolikih manifestacija, u prvom redu, pogađate – koncerata. U tom pogledu imamo doslovce pregršt događanja, ali gotovo svake zime neki od domaćih izvođača održe sad već pa gotovo tradicionalne nastupe. Tu se posebice izdvaja Urban&4, zatim Josipa Lisac, slovenski Laibach, ali i mnogi drugi. Kako smo prošlu zimu bili posvjedočili performansu Milana Frasa i njegovom performansu s mačetama u punoj Tvornici kulture, ovaj prosinac je odluka pala na ipak nešto “društveno prihvatljiviji” izbor. Iako po mnogima vanserijski umjetnik, Urbana sam namjerno preskočio tako da je prosinačke hladne dane u mojem kalendaru obilježio hit dvojac Nipplepeople i domaća diva Josipa Lisac.
“Htjela bih poprilično da s tobom danas bludim”
Tradicionalan zimski “Pozitivan koncert” kroz glazbu već preko jednog desetljeća širi svijest o zaštiti protiv spolno prenosivih bolesti i upravo je nedavno održano izdanje imalo možda i najjaču postavu u povijesti ovog festivala. Većinu domaćih imena sam ove godine spletom okolnosti zaobišao, međutim headlinere prvog dana (engleski Editors) i domaći Nipplepeople sam s znatiželjom pogledao.
– Nipplepeople za sljedeći korak treba izdašnog sponzora.Kako sami naslov sugerira, pažnju bih svakako skrenuo na potonji electro dvojac. Od njihovog rasprodanog koncerta iz veljače popraćenog nevjerojatnim hypeom, preko proljetnog Zagreb Beer Festa i do ovog najvećeg na Pozitivnom koncertu, definitivno se može reći da je 2018. bila godina Nipplepeoplea. Iako su dotični u zadnje vrijeme odradili na desetke nastupa, osobno mi je dosta interesantno remizirati njihov rad kroz vremensku razdiobu kakvu sam gore spomenuo – početak, sredina i kraj godine. Dojma sam da je duo u godinu dana svoju izvedbu podigao za nekoliko koplja, srdačno se osokolio i bez ikakve dileme počeo kontrolirati publiku na način kako to rade daleko veći i skuplji bendovi sa zapada. U tom pogledu Nipplepeople dolaze do raskrižja karijere gdje bi određenim pametnim investicijama trebali podignuti produkcijski segment nastupa uživo i polagano se početi kretati stopama jednog francuskog Justicea i inih autora. Za tako nešto potencijala nedvojbeno imaju.
“Radije ću igrati golf nego praviti marmeladu”
S druge strane netko tko apsolutno nema potrebu za nikakvim dokazivanjem jest diva Josipa Lisac. Pasionirana igračica golfa je dolaskom hladnijeg razdoblja svoje golf palice pospremila na tavan i odradila još jedan tradicionalni prosinački koncert posvećen svojem preminulom ljubavniku Karlu Metikoši. Lauba, privatni muzej lociran u srcu Zagreba, poslužila je kao mjesto ovog rasprodanog okupljanja na kojem je dio smještajnih kapaciteta bio sjedećeg, a dio stajaćeg tipa. Bez obzira što se radilo o sad već tradicionalnom događaju, on je bio specifičan po tome da je poslužio i za promociju novoizdanog josipinog albuma, svojevrsne live snimke napravljene tijekom šestosatne seanse u novom studiju Croatia Recordsa.
– Josipa na proljeće ponovno napada golf terene.Radi se o uratku koji predstavlja fenomenalni presjek karijere Josipe Lisac, a snimljen je u vrhunskom tehničkom okruženju i popraćen 4K video dokumentarcem. Kako i na snimci, tako su i na koncertu Josipu popratili velemajstori glazbenih instrumenata, njezin bend u sastavu Toni Starešinić, Borna Šercar, Davor Črnigoj i Josip Grah. Bio je to nedvojbeno jedan od “klasnijih” zagrebačkih performansa u prosincu, a iako je sami događaj imao manjih minuseva (povremena mikrofonija, žamor publike u stražnjem dijelu dvorane), jazz večer Josipe Lisac je bila melem za dušu i tijelo. Preporuku za odlazak na josipin koncert u jedan Lisinski pišem velikim štampanim slovima, pogotovo ako će je i dalje pratiti identična postava vanserijskih glazbenika!